marți, 27 septembrie 2011

Poetry Time

Se spune că talentul se moşteneşte. Uneori  într-adevăr acesta se transmite din generaţie în generaţie. Ca un inel de logodnă atât de vechi încât ajungi să te întrebi dacă nu cumva ai divorţat pentru că mama soţului tău l-a blestemat. Şi toate astea doar să scape de tine.
Revenind la subiect şi promiţând că nu ma voi mai abate de la acesta, haideţi să vorbim despre Bianca Dan. După cum aţi putut citi deja, am asistat la lansarea cărţii sale de debut „Transplant de iubire”. Vineri am avut onoarea să vorbesc cu ea despre pasiunea pentru poezie, despre viaţa sa de acum, dar şi despre perioada liceului. În acest sens am răsfoit albumul său de-a 12 a care fără exagerare părea făcut ieri. Bianca nu s-a schimbat aproape deloc, iar eu chiar îmi doresc să se spună acelaşi lucru şi despre mine în viitor.
Legătura dintre început şi această postare este faptul că Bianca nu a moştenit talentul şi până nu demult nici prin cap nu îi trecea că va lansa o carte. Prima sa poezie a fost scrisă într-un moment de tristeţe, într-o zi gri. Aceasta poartă numele de ”Epava” şi era transpusă pe hârtie prin 2008. Totul este spontan şi inspiraţia poate veni în miez de noapte sau în plină stradă. Sau aşa cum spune chiar ea „ Nu caut eu inspiraţia, ea mă caută pe mine.”
„Transplant de iubire” este cartea sa de debut, volum la care a lucrat aproximativ 1 an şi care, înainte de a ajunge la forma lui finală a trecut printr-un „casting” riguros. Astfel din aproximativ 300 de poezi au fost alese 97. Toată munca depusă pentru ca lansarea aceasta să se realizeze îi aparţine Biancăi. Inclusiv coperta sugestivă îi poartă semnătura.
Deşi a trecut scurt timp de la debutul său literar, Bianca lucrează deja la un nou volum pe care personal, abia aştept să-l răsfoiesc. Totuşi scrisul nu îi acaparează tot timpul. O altă pasiune este cititul. Printre scriitorii ei preferaţi se numără Emil Cioran, dar şi autori contemporani precum Leonard Ancuţa sau Ionuţ Caragea. 
Acestea fiind spuse vă invit încă o dată pe blogul ei: http://biancadan.blogspot.com/

Un comentariu:

  1. Foarte interesant postul tau. Eu una iti multumesc pentru ca spre rusinea mea nu citisem nimic de Bianca Dan pana in momentul de fata.:)
    Astept noi indrumari unde sa pot gusta din estetica frumosului.Pupici!:)

    RăspundețiȘtergere